2011. december 10., szombat

Domonyi Rita, Nagy Dóra – Süteménység


A sütemények édes élete

Ajándék könyv kicsiknek



Amikor először lapoztam át a könyvet, nem tudtam eldönteni, hogy ki a nagyobb zseni, az író, vagy az illusztrátor. (ha a fociban minden játékos lehet zseni, máshol miért ne lehetne az valaki, aki nagyon jó?) Szimpatikus megoldásként, és gondolom a közös munkát is jelezve a borítón a szerzőnél két nevet találunk. A sütikről szóló kis műremekeket Domonyi Rita írta, a kötetet tervezte és a rajzokat készítette Nagy Dóra. Domonyi Ritával itt található egy interjú, amit elolvasva egyből az volt az érzésem, hogy a legszívesebben azonnal felhívnám, hogy beszélgessek vele. Persze, az ember ilyet nem tesz, így marad a könyv ismételt, mosolygós átlapozása.

Tizennégy édes mese található a könyvben. Annyira süti! Különböző édességek élettörténetét követhetjük egy-egy oldalon nyomon. A találó kifejezések, szójátékok garantálják, hogy nem csak a gyerekek, hanem a szülők is szeretni fogják a mesekönyvet. Szigorú szakmai véleménnyel állíthatom: annyira jó!

Az egész kicsiknek még nagyon bonyolult, de a lelkesebb szülők már 4, 5 éves gyermeküknek felolvashatják a tanulságos meséket. Azért a lelkesebbek, mert valószínűleg több szó, kép magyarázatra szorul majd. Ráadásul vannak olyan részek, amihez egy jó adag fantázia is szükséges, hogy a kicsiknek is érthető formába szedjük. Például a 15. oldalon egy más-féle sütiről olvashatunk. „Már gyerekkorában is szalámis szendvicsnek öltözött.” Ááááá! Imádom.

Igaz, ebben a rovatban gyermekirodalomról beszélünk, de bohó felnőtteknek is jó ajándék lehet. Nekem kétszer is meg kellett vennem. Első alkalommal magamnak, aztán újból nekem. Merthogy az egyik barátnőmnek lelkesen mutattam, hogy milyen kincset találtam. Kölcsönkérte, hogy minden történetet elolvashasson. Majd megkérdezte, hogy nagy gond lenne, ha megtartaná, mert beleszeretett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése