2012. február 25., szombat

Devecseri Gábor - Állatkerti útmutató


Bakai Piroska rajzaival

Ajándék könyv kicsiknek



Ez a húsz darab kis rímes gyermekvers, Tréfás állatkerti útmutató címen is ismert. 1945 óta több generáció emlékezik rá szeretettel. Hozzám, a Bakai Piroska által illusztrált kiadás áll közel. Imádtam lapozgatni, nézegetni. Nálunk nagy kincs volt a könyv, vigyáztam mindegyikre, mégis ez a példány kicsit elrongyolódott a sok használattól.

Devecseri Gábor 1917-1971 között élt, író, műfordító, Nyugat harmadik nemzedékéhez tartozott. A kedves, vicces kis versek között mindenki kedvencre lelhet és a kicsik is fontos szavakat sajátíthatnak el. Hiszen honnan tudhatnák meg mi az a márna, meg a marabú? Tisztelet a kivételnek, a National Geographic függőknek. 

Nálam a gyermek könyvekhez szervesen kötődik az illusztráció. Éppen ezért emeltem ki Bakai Piroska nevét. Réber Lászlóval ugyanis az egész nem ugyanaz. A jelenleg kapható kiadáshoz ugyanis ő készítette a képeket. Nekem sosem volt elég színes, kidolgozott. Már Janikovszky Évánál sem szerettem. Persze, ízlések és pofonok stb. stb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése